65151770 // ungdomsskolen@kerteminde.dk

Jiu Jitsu - Selvforsvar

We love sport!

Lær selvforsvar med Sussi, som er tidligere danmarksmester i Jiu Jitsu. Man træner Jiu-Jitsu sammen to og to, og lærer sikkert og præcist at forsvare sig mod forskellige angreb som kvælergreb, knivstik, spark, og lign.

Tid og sted
Vi starter op i oktober. Information om ugedag og tidspunkt kommer inden længe.
Aldersgrænse
Fra 7. klasse til 18 år.
Antal ledige pladser
Der er 13 pladser tilbage.

Beskrivelse

Jiu-Jitsu er selvforsvar. Jiu-Jitsu betyder "den milde måde", der henviser til den effektive og koncentrerede måde hvorpå man, ved hjælp af tillærte teknikker, benytter modstanderens kraft, energi og bevægelse til at forsvare sig med.

Målet med Jiu-Jitsu er at kunne forsvare sig. Dette opnås gennem målbevidst træning, så den enkelte lærer:

• at bruge sin egen og modstanderens fysik,
  • at bruge de teknikker som bruges i Jiu-Jitsu
  • at træne sin psyke, så man ikke bliver lammet af skræk og angst i en farlig situation.

Kampsportsgrene som Judo og Karate har udviklet sig fra Jiu-Jitsu. Det system man træner herhjemme, er dansk og udarbejdet af eksperter indenfor politiet, militæret og af danske Jiu-Jitsu-instruktører, så det passer til de situationer, man kan blive udsat for her i Danmark.

Ud over at komme i rigtig god form, som man får ved at bruge kroppen, når man træner Jiu-Jitsu, vil man også opleve en stigende selvtillid og sikkerhed. Dertil kommer den positive oplevelse, det er at møde andre mennesker, der som en selv, gennem Jiu-Jitsu, får større gå-på-mod her i livet. I politiet og militæret, samt på flere institutioner er Jiu-Jitsu (selvforsvar) en del af den uddannelse man får, da Jiu-Jitsu giver et stort psykisk overskud til at reagere i kritiske situationer.

Jiu-Jitsu er for dig, som måske er bange for følgende:

• for mørket
  • for at være alene hjemme,
  • for at gå ude om aftenen,
  • for at være sammen med fremmede mennesker
  • for at blive mobbet og drillet eller
  • for at blive overfaldet

Andre hold i samme kategori